Page 126 - Izahname
P. 126
süres boyunca lg l l sans sah b ne rt fak / üst hakkı vermekted r. Ş rket’ n 9 HES’ yapıldıkları dönemdek
mevzuata uygun olarak, mülk yetler Ş rket’e a t olan taşınmazlar üzer nde kuruludur. Bu kapsamda, lg l
taşınmazların Mal ye ve Haz ne Bakanlığına devr lerleyen dönemlerde talep ed leb l r. Bu durumda, Ş rket
taşınmazlarının Mal ye ve Haz ne Bakanlığına devr nden sonra söz konusu taşınmazlar üzer nde Ş rket leh ne
rt fak / üst hakkı ver lecekt r. Ancak taşınmazların devred lmes ne l şk n hal hazırda let len b r talep, dar
b r para cezası veya yaptırım söz konusu değ ld r.
Ş rket' n 11 santral nde kamulaştırma sürec devam etmekted r. Ş rket, kamulaştırma g derler olarak 31 Aralık
2018, 2019 ve 2020 tar hler nde sona eren yıllar ç n sırasıyla 86.355,25 TL, 7.439,88 TL ve 1.954.421 TL
ödem şt r. Ayrıca EPDK, söz konusu taşınmazların kamulaştırılması kapsamında Ş rket' n lg l santraller
adına kamu yararı kararı verm şt r. Kamulaştırma davaları Ş rket tarafından EPDK adına açılmakta ve
yürütülmekted r. Davaların sonucunda se araz ler Haz ne ve Mal ye Bakanlığı adına tesc l ed lmekted r. Ş rket
kamulaştırma g derler n n ödenmes ve dava şlemler n n yürütülmes nden sorumludur. Ş rket’ n hal hazırda
124 adet kamulaştırma davası bulunmaktadır. Bu davalardan 62 tanes karara çıkmış olup Haz ne adına tesc l
ve sonrasında Ş rket adına üst hakkı tes s şlemler devam etmekted r. Kalan 62 dosyanın davaları devam
etmekted r. Yen açılması planlanan toplam 200 adet kamulaştırma davası bulunmaktadır. Mevcut ve açılması
planlanan davalarla b rl kte, kamulaştırma ç n öngörülen toplam mal yet yaklaşık 11,1 m lyon TL'd r. Ek
olarak, EPDK bu taşınmazların kamulaştırılması ç n Ş rket’ n tüm santraller adına kamu yararı kararı
verm şt r.
Özelleşt rme yoluyla devralınan Adıgüzel HES ve Kemer HES, İHDS hükümler kapsamında şletmekted r.
EÜAŞ, bu HES’ler n bulunduğu sahalarda orman araz ler ç n kes n orman z nler n n b r kısmını almış olup
kalan kısmı ç n de sürec devam ett rmekted r.
Ş rket' n RES’ler ( ) kamulaştırma sürec n n devam ett ğ söz konusu olduğu araz lerde, ( ) doğrudan Ş rket’e
a t araz lerde, ( ) Haz ne ve Mal ye Bakanlığından k ralanan araz lerde veya ( v) Ş rket' n lg l z nler almış
olduğu orman araz ler nde bulunmaktadır.
Ş rket' n LFG santral Den zl Büyükşeh r Beled yes yle mzalanan k ra ve şletme devr sözleşmes uyarınca
şlet lmekted r. 29 Temmuz 2010 tar h nde sözleşmeye yapılan ek protokol le sözleşmen n geçerl l ğ n n,
santral n geç c kabulünün yapılarak çöp gazının kullanılmaya başlanmasından t baren 10 yıl olacağı
bel rlenm şt r. Bu kapsamda santral n geç c kabulü 17 Haz ran 2012 tar h nde yapılmış olup, ek protokol
uyarınca sözleşmen n geçerl l ğ 17 Haz ran 2022 tar h ne kadar olmaktadır. Kumkısık LFG’n n l sans süres
de bu kapsamda 17 Haz ran 2022 tar h ne kadar uzatılmıştır. Ancak, santral n şletmeye geçmeden önce test
amacıyla çöp gazı kullanması neden yle, Den zl Beled yes sözleşme süres n n 28 Ocak 2011 tar h nden
t baren başladığını, sözleşmen n 28 Ocak 2021’den sona erd ğ n , bu kapsamda tes s n boşaltılması
gerekt ğ n , 25 Ocak 2021 tar h nde Ş rkete hbar etm şt r. Ş rket tarafından geç c kabulün 17 Haz ran 2012
tar h nde yapılmış olduğu ve ek protokol uyarınca sözleşme süres n n bu tar hten t baren 10 yıl geçerl olduğu
yönünde t razlar yapılmış ve Den zl Beled yes ’ne cevap ver lm şt r. Bu hususa da r dar süreç devam
etmekted r.
Ş rket' n jeotermal santral Ş rket' n kend araz s nde bulunmaktadır.
Şirket’in halihazırda kredi verenleri lehine vermiş olduğu ipotekler bulunmaktadır. Ortak Hükümler
Sözleşmesi kapsamında, Şirket’in kredi verenler lehine, sahip olduğu tüm taşınmazlar üzerinde ipotek tesis
etme yükümlülüğü vardır. Bu kapsamda, Şirket kredi verenler ile diğer santrallerine ilişkin ipotek tesisi
çalışmalarını sürdürmektedir. Bu kapsamdaki çalışmalar tamamlanıncaya kadar önceden verilmiş olan
ipotekler yürürlükte kalmaya devam edecektir.
9.1.2. İhraççı’nın maddi duran varlıklarının kullanımını etkileyecek çevre ile ilgili tüm hususlar
hakkında bilgi:
Çevre
Çevre Kanunu, çevre konularına ilişkin temel düzenlemeleri içermekte olup Çevre Kanunu’na ilave olarak
ÇED Yönetmeliği, Çevre İzin ve Lisans Yönetmeliği ve Atık Yönetimi Yönetmeliği dahil olmak üzere çeşitli
ikincil mevzuat da bulunmaktadır. Çevre Kanunu’nda çevrenin korunmasına ilişkin yükümlülükler ve bu
yükümlülüklere aykırılıkların sonuçlarına ilişkin genel hükümler yer almaktadır. ÇED Yönetmeliği’nde ise
ÇED süreci kapsamında hazırlanan ÇED raporları veya proje tanıtım dosyaları gibi belgelerin içeriği ve
raporların yanı sıra bu süreçte tabi olunacak idari ve teknik konulardaki usul ve esaslar düzenlenmiştir.
Çevresel etki değerlendirmesine tabi tesisler ÇED Yönetmeliği’nde belirtilmiştir. Şirket'in tüm santralleri ÇED
126