Page 126 - Izahname
P. 126

süres  boyunca  lg l  l sans sah b ne  rt fak / üst hakkı vermekted r. Ş rket’ n 9 HES’  yapıldıkları dönemdek
                 mevzuata uygun olarak, mülk yetler  Ş rket’e a t olan taşınmazlar üzer nde kuruludur. Bu kapsamda,  lg l
                 taşınmazların Mal ye ve Haz ne Bakanlığına devr   lerleyen dönemlerde talep ed leb l r. Bu durumda, Ş rket
                 taşınmazlarının Mal ye ve Haz ne Bakanlığına devr nden sonra söz konusu taşınmazlar üzer nde Ş rket leh ne
                  rt fak / üst hakkı ver lecekt r. Ancak taşınmazların devred lmes ne  l şk n hal hazırda  let len b r talep,  dar
                 b r para cezası veya yaptırım söz konusu değ ld r.
                 Ş rket' n 11 santral nde kamulaştırma sürec  devam etmekted r. Ş rket, kamulaştırma g derler  olarak 31 Aralık
                 2018, 2019 ve 2020 tar hler nde sona eren yıllar  ç n sırasıyla 86.355,25 TL, 7.439,88 TL ve 1.954.421 TL
                 ödem şt r. Ayrıca  EPDK, söz  konusu taşınmazların  kamulaştırılması  kapsamında  Ş rket' n  lg l   santraller
                 adına  kamu  yararı  kararı  verm şt r.  Kamulaştırma  davaları  Ş rket  tarafından  EPDK  adına  açılmakta  ve
                 yürütülmekted r. Davaların sonucunda  se araz ler Haz ne ve Mal ye Bakanlığı adına tesc l ed lmekted r. Ş rket
                 kamulaştırma g derler n n ödenmes  ve dava  şlemler n n yürütülmes nden sorumludur. Ş rket’ n hal hazırda
                 124 adet kamulaştırma davası bulunmaktadır. Bu davalardan 62 tanes  karara çıkmış olup Haz ne adına tesc l
                 ve sonrasında Ş rket adına üst hakkı tes s   şlemler  devam etmekted r. Kalan 62 dosyanın davaları devam
                 etmekted r. Yen  açılması planlanan toplam 200 adet kamulaştırma davası bulunmaktadır. Mevcut ve açılması
                 planlanan davalarla b rl kte, kamulaştırma  ç n öngörülen toplam mal yet yaklaşık 11,1 m lyon TL'd r. Ek
                 olarak,  EPDK  bu  taşınmazların  kamulaştırılması   ç n  Ş rket’ n  tüm  santraller   adına  kamu  yararı  kararı
                 verm şt r.

                 Özelleşt rme yoluyla devralınan Adıgüzel HES ve Kemer HES, İHDS hükümler  kapsamında  şletmekted r.
                 EÜAŞ, bu HES’ler n bulunduğu sahalarda orman araz ler   ç n kes n orman  z nler n n b r kısmını almış olup
                 kalan kısmı  ç n de sürec  devam ett rmekted r.

                 Ş rket' n RES’ler  ( ) kamulaştırma sürec n n devam ett ğ  söz konusu olduğu araz lerde, (  ) doğrudan Ş rket’e
                 a t araz lerde, (   ) Haz ne ve Mal ye Bakanlığından k ralanan araz lerde veya ( v) Ş rket' n  lg l   z nler  almış
                 olduğu orman araz ler nde bulunmaktadır.
                 Ş rket' n LFG santral  Den zl  Büyükşeh r Beled yes yle  mzalanan k ra ve  şletme devr  sözleşmes  uyarınca
                  şlet lmekted r. 29 Temmuz  2010 tar h nde  sözleşmeye  yapılan  ek protokol   le  sözleşmen n  geçerl l ğ n n,
                 santral n  geç c   kabulünün  yapılarak  çöp  gazının  kullanılmaya  başlanmasından   t baren  10  yıl  olacağı
                 bel rlenm şt r. Bu kapsamda santral n geç c  kabulü 17 Haz ran 2012 tar h nde yapılmış olup, ek protokol
                 uyarınca sözleşmen n geçerl l ğ  17 Haz ran 2022 tar h ne kadar olmaktadır. Kumkısık LFG’n n l sans süres
                 de bu kapsamda 17 Haz ran 2022 tar h ne kadar uzatılmıştır. Ancak, santral n  şletmeye geçmeden önce test
                 amacıyla çöp  gazı  kullanması neden yle,  Den zl   Beled yes  sözleşme  süres n n  28  Ocak  2011  tar h nden
                  t baren  başladığını,  sözleşmen n  28  Ocak  2021’den  sona  erd ğ n ,  bu  kapsamda  tes s n  boşaltılması
                 gerekt ğ n , 25 Ocak 2021 tar h nde Ş rkete  hbar etm şt r. Ş rket tarafından geç c  kabulün 17 Haz ran 2012
                 tar h nde yapılmış olduğu ve ek protokol uyarınca sözleşme süres n n bu tar hten  t baren 10 yıl geçerl  olduğu
                 yönünde   t razlar  yapılmış  ve  Den zl   Beled yes ’ne  cevap  ver lm şt r.  Bu  hususa  da r   dar   süreç  devam
                 etmekted r.
                 Ş rket' n jeotermal santral  Ş rket' n kend  araz s nde bulunmaktadır.
                 Şirket’in  halihazırda  kredi  verenleri  lehine  vermiş  olduğu  ipotekler  bulunmaktadır.  Ortak  Hükümler
                 Sözleşmesi kapsamında, Şirket’in kredi verenler lehine, sahip olduğu tüm taşınmazlar üzerinde ipotek tesis
                 etme  yükümlülüğü  vardır.  Bu  kapsamda,  Şirket  kredi  verenler  ile  diğer  santrallerine  ilişkin  ipotek  tesisi
                 çalışmalarını  sürdürmektedir.  Bu  kapsamdaki  çalışmalar  tamamlanıncaya  kadar  önceden  verilmiş  olan
                 ipotekler yürürlükte kalmaya devam edecektir.

                 9.1.2.  İhraççı’nın  maddi  duran  varlıklarının  kullanımını  etkileyecek  çevre  ile  ilgili  tüm  hususlar
                 hakkında bilgi:
                 Çevre
                 Çevre Kanunu, çevre konularına ilişkin temel düzenlemeleri içermekte olup Çevre Kanunu’na ilave olarak
                 ÇED Yönetmeliği, Çevre İzin ve Lisans Yönetmeliği ve Atık Yönetimi Yönetmeliği dahil olmak üzere çeşitli
                 ikincil  mevzuat  da  bulunmaktadır.  Çevre  Kanunu’nda  çevrenin  korunmasına  ilişkin  yükümlülükler  ve  bu
                 yükümlülüklere aykırılıkların sonuçlarına ilişkin genel hükümler yer almaktadır. ÇED Yönetmeliği’nde ise
                 ÇED  süreci  kapsamında  hazırlanan  ÇED  raporları  veya  proje  tanıtım  dosyaları  gibi  belgelerin  içeriği  ve
                 raporların  yanı  sıra  bu  süreçte  tabi  olunacak  idari  ve  teknik  konulardaki  usul  ve  esaslar  düzenlenmiştir.
                 Çevresel etki değerlendirmesine tabi tesisler ÇED Yönetmeliği’nde belirtilmiştir. Şirket'in tüm santralleri ÇED



                                                                                                           126
   121   122   123   124   125   126   127   128   129   130   131