Page 184 - Izahname
P. 184
Yönetim kurulu üyeleri ve üst düzey yöneticiler için ücret ve performans ödemelerine ilişkin
değerlendirmeler için ilke ve esasların belirlenmesi,
Yönetim kuruluna, yönetim kurulu üyeleri ve üst düzey yöneticilerin ücret ve performans ödemeleri için
önerilerde bulunulması,
Pay sahipleriyle ilgili ortaklığa ulaşan şikâyetleri incelenmesi ve sonuca bağlanması,
Ortaklığa ulaşan şikayetlerin denetim ve risk yönetimini ilgilendiren bir konu olması durumunda ilgili
komiteler ile iletişimin sağlanması,
Kurumsal yönetim ilkelerinin uygulanıp uygulanmadığını ve bu prensiplere tam olarak uymama
dolayısıyla meydana gelebilecek çıkar çatışmalarının tespit edilmesi ve yönetim kurulu’na uygulamaları
iyileştirici önerilerde bulunulması,
Yönetim kurulu tarafından talep edilen kurumsal yönetim kapsamında değerlendirilebilecek diğer
hususlarda çalışmaların yapılması,
Kamuya yapılacak açıklamaların ve analist sunumlarının, yasa ve düzenlemeler başta olmak üzere,
Şirket’in Kamuyu Aydınlatma Politikasına uygun olarak yapılmasını sağlayıcı önerilerin geliştirilmesi,
Kurumsal yönetim değerlendirme ve derecelendirme faaliyetlerinin gerçekleştirilmesi hususunda
koordinasyon ve gözetimin sağlanması,
Çalışma ve önerilerinin yönetim kuruluna rapor olarak sunulması,
Yönetim kuruluna uygun adayların saptanması, değerlendirilmesi, eğitilmesi ve ödüllendirilmesi
konularında şeffaf bir sistem oluşturulması ve bu hususta politika ve stratejiler belirlenmesi konularında
çalışmalar yapar ve yönetim kurulu üyelerinin ve yöneticilerin sayısı konusunda önerilerde bulunulması,
Yönetim kurulu üyelerinin ve üst düzey yöneticilerin performans değerlendirmesi, kariyer planlaması
ve ödüllendirilmesi konusunda yaklaşım, ilke ve uygulamalar konularında görüş belirlenmesi, alınan
kararların gözetimi ve uygulanmalarını takip edilmesi ve
Yönetim kurulu üyeleri ve üst düzey yöneticilerin ücretlendirme esaslarının Şirket’in yönetim
ilke ve uygulamaları ile uyumlu olmasının sağlanması ve ücretlendirme politikasının Şirket
çıkarlarıyla dengesinin sağlanması ve buna ilişkin sonuçların yönetim kuruluna sunulması.
Komite’nin görevlerini yerine getirmesi için gereken her türlü kaynak ve destek yönetim kurulu tarafından
sağlanır. Komite, gerekli gördüğü yöneticiyi toplantılarına davet edebilir ve görüşlerini alabilir. Komite
gerektiğinde konusunda uzman kişilerin görüşlerinden yararlanır.
Riskin Erken Saptanması Komitesi
Risk Komitesi, çalışma esaslarında belirtilen görev ve sorumlulukları yerine getirir ve kendisine Esas
Sözleşme ve Kurumsal Yönetim Tebliği ile yüklenen görevleri üstlenir. Risk Komitesi’nin başlıca amacı,
Şirket'in varlığını, gelişmesini ve devamını tehlikeye düşürebilecek risklerin erken teşhisinde, uygun risk
yönetim stratejilerinin uygulanması ile risk yönetimi için bir uzman komitesi kurulmasında yönetim kuruluna
yardımcı olunması ve mevzuatça kendisine verilen diğer görevlerin yerine getirilmesidir.
Risk Komitesi, en az iki üyeden oluşur. Risk Komitesi'nin iki üyeden oluşması halinde her ikisi, ikiden fazla
üyesinin bulunması halinde üyelerin çoğunluğu, icrada görevli olmayan yönetim kurulu üyelerinden seçilir.
Komite başkanı bağımsız yönetim kurulu üyelerinden seçilir. Yönetim kurulu üyesi olmayan konusunda
uzman kişilere komitede yer verilebilir. 6 Temmuz 2020 tarih ve 2020/27 numaralı Yönetim Kurulu Kararı ile
Yönetim Kurulu Üyesi Serdar Marangoz, Yönetim Kurulu Üyesi Galip Ayköse, Bağımsız Yönetim Kurulu
Üyeleri Mehmet Hayati Öztürk ve Ersin Akyüz Riskin Erken Saptanması Komitesine seçilmiştir.
Risk Komitesi üyeleri, yönetim kurulu tarafından belirlenir. Görev süresi üç yılı aşamaz ve görev süresi sona
eren komite üyeleri yeniden görevlendirilebilir.
Risk Komitesi’nin üyeleri, yürütmede görevli olmayan kişiler arasından seçilir. Risk Komitesi’nde risk
yönetimi, muhasebe, finans, denetim, hukuk, yönetim vb. alanlarda uzman kişiler görev alabilir.
184