Page 185 - Izahname
P. 185

Risk  Komitesi yılda en az dört kez olmak  üzere çalışmaların etkinliği için gerekli  görülen sıklıkta Şirket
                 merkezinde veya komite üyelerinin bulunduğu başka bir yerde toplanır. Risk Komitesi’nin toplantılarının
                 zamanlaması mümkün olduğunca yönetim kurulu toplantılarının zamanlaması ile uyumlu olur.
                 Risk Komitesi, üyelerinin salt çoğunluğunun mevcudiyetiyle toplanır ve toplantıda hazır bulunan üyelerin
                 çoğunluğu ile karar alır.
                 Risk Komitesi yapmış olduğu tüm çalışmaları yazılı hale getirir, kaydını tutar ve Risk Komitesi’nin çalışmaları
                 ile toplantılarına ilişkin sonuçlara ilişkin bilgileri içerecek şekilde yönetim kuruluna raporlama yapar. Risk
                 Komitesi, kendi görev ve sorumluluk alanıyla ilgili tespit ve önerileri derhal yönetim kuruluna yazılı olarak
                 bildirir.  Risk  Komitesi’nin  toplantılarına  ilişkin  tutanaklar  Risk  Komitesi  üyeleri  tarafından  onaylanarak
                 Komite kararları ile birlikte saklanır.
                 Şirket’in risk yönetiminden sorumlu yöneticisi veya hukuk ve uyum yöneticisi ya da komite tarafından atanan
                 bir üye Komite Başkanı’na bağlı olarak Raportör sorumluluğunu üstlenir. Raportör toplantı gündemi ve ilgili
                 belgeleri  toplantıdan  önce  Komite  üyelerine  sunar.  Başkanının  toplantıya  katılmasını  istediği  kişilerin
                 katılımını sağlar. Toplantı tutanaklarını ve kararlarını yazar, ilgili taraflara dağıtımını sağlar.
                 Toplantıların idari organizasyonundan ve toplantı tutanaklarının yönetim kurulu üyelerine dağıtımından ve
                 kararların karar defterinde muhafaza edilmesinden yönetim kurulu sekretaryası sorumludur.
                 Risk Komitesi aşağıdakilerle sınırlı olmamak üzere şu görevleri yerine getirir:

                      Mevcut ve potansiyel operasyonel, stratejik, uyum, finansal ve diğer risklerin belirlenmesi, periyodik
                      olarak  değerlendirilmesi  ve  bu  risklerle  bağlantılı  olarak  ilgili  önemlerin  alınması  için  öneriler
                      hazırlanması,
                      Risk  yönetim  sistemlerinin  kurulması  ve  Şirket  içinde  risk  yönetimine  ilişkin  organizasyonel
                      altyapıların  kurulması  ve  işlevselliğin  artırılması  ilgili  sistemlerin  geliştirilmesi  için  öneriler
                      hazırlanması,
                      Yönetim kurulu ve Denetim Komitesi'ne yönelik risklere ilişkin çözüm önerilerinde bulunulması,

                      Şirket hedeflerine ulaşmayı etkileyebilecek mevcut ve olası risk unsurlarının kurumsal risk yönetimi
                      sistematiği çerçevesinde tanımlanması, değerlendirilmesi, izlenmesi ve Şirket’in risk profiline uygun
                      olarak  ilgili  risklerin  yönetilmesine  ilişkin  prensiplerin  belirlenerek,  karar  mekanizmalarında
                      kullanılmasının sağlanması,
                      Şirket çapında kurumsal risk yönetimi yaklaşımını oluşturmak, etkin bir risk yönetimi çerçevesinin tesis
                      ve idame edilmesinin sağlanması,
                      Risk  politikaları  ile  Şirket  bünyesindeki  risklerin  yönetilmesinde  kullanılan  ilgili  standart  ve
                      metodolojileri belirlemek adına çalışmaların yapılması ve yönetim kurulu onayına sunulması,
                      Şirket’in risk iştahını tanımlayan, yönetim kurulu’nun onayladığı stratejik plan ve hedeflerle uyumlu
                      politikalar hazırlamak adına çalışmaların yapılması ve çalışmaların yönetim kurulu onayına sunulması,

                      Risk iştahı kapsamındaki göstergelerin, seviyelerine ilişkin teklifi oluşturularak yönetim kurulu onayına
                      sunulması, göstergelerin izlenmesi ve gerektiğinde sonuçların, değerlendirmelerin, tavsiyelerin yönetim
                      kuruluna sunulması,
                      Şirket’in stratejileri ve risk iştahının şirket genelinde etkin bir şekilde uygulanmasının sağlanması,
                      Yönetim kurulu üyelerini, stratejik yönetim, sermaye ve kaynak yönetimi, risk profili, risk iştahı, iş
                      faaliyetleri, mali performans ve itibar dahil olmak üzere şirketin risk yaratan faaliyetleri hakkında yeterli
                      düzeyde bilgilendirilmesi, bu kapsamda yönetim kuruluna öneriler sunulması,
                      Sermaye ve likidite seviyeleri ile aktif-pasif yapısının; şirketin normal ve stresli koşullarıyla uyumlu
                      olmasının sağlanması amacıyla uygun durumlarda stres testi yapılması dahil olmak üzere iç süreçlerinin
                      idame ettirilmesinin sağlanması,

                      Olasılık ve etki hesaplarına göre değerlendirilen risklere ilişkin Şirket'te kabul edilecek ve yönetilecek,
                      paylaşılacak  veya  tamamen  ortadan  kaldırılacak  risklere  ilişkin  risk  yönetim  stratejilerinin
                      değerlendirilmesi ve önerilmesi,




                                                                                                           185
   180   181   182   183   184   185   186   187   188   189   190