Page 43 - Izahname
P. 43

söz  konusu  b lg   b r k m ne  ver len  önem  uyarınca  çalışanların  Ş rket  bünyes nde  kalması   ç n  başarı
                 hedefler ne sah pt r. Ancak Ş rket’ n  ç nde bulunduğu sektörde, Ş rket’ nk  g b  büyük b r organ zasyonu etk n
                 b r şek lde yöneteb lecek üst düzey yönet c ler n yanı sıra, tekn k uzmanlığa veya sektör uzmanlığına sah p
                 n tel kl  çalışanların  st hdamı konusunda c dd  b r rekabet söz konusudur. K l t personel n özell kle rak p
                 f rmalarca  st hdam ed lmes  veya k l t personel ve n tel kl  çalışanların  şe alınamaması, mot ve ed lememes
                 ve muhafaza ed lememes  (özell kle Ş rket’ n faal yetler n n gen şlet lmes   ç n gereken durumlarda), Ş rket’ n
                 b lg  b r k m  ve l derl k kab l yetler n n kaybına neden olab l r. Bu nedenle Ş rket’ n mevcut santraller n
                  şletme veya faal yetler n  gen şletme kab l yet n  olumsuz etk leyeb l r. Bu durumlardan her b r , Ş rket’ n
                 faal yet , mal  durumu ve faal yet sonuçlarını öneml  ölçüde olumsuz etk leyeb l r.

                 14. Ş rket  santraller nde  çalışan   şç ler n  send kalarca  tems l  ed lmes ,  Ş rket’ n   st hdama   l şk n
                 masraflarını  arttırab l r.  İş  yavaşlatma  eylemler n n  sayısının  artması  Ş rket’ n  faal yetler n   olumsuz
                 etk leyeb l r.
                 Ş rket’ n faal yetler , çalışanlarının santraller   şletmes ne bağlıdır. 31 Aralık 2020 tar h   t barıyla Ş rket’ n
                 Adıgüzel HES ve Kemer HES’te çalışan 31  şç , toplu  ş sözleşmes  kapsamında Türk ye Enerj , Su ve Gaz
                 İşç ler   Send kası  (“TESİŞ”)  tarafından  tems l  ed lmekted r.  Elektr k  üret m   sektöründe  çalışan   şç ler n
                 kanun  grev yapmaları yasaklanmış olmasına rağmen, bunu düzenleyen kanunun yürürlükte kalmaya devam
                 edeceğ n n b r garant s  bulunmamaktadır. Ş rket çalışanlarının herhang  b r  ş durdurma, yavaşlatma veya
                 d ğer türlerdek  eylemlere katılmaları durumunda Ş rket, bu çalışanların yer ne geçecek  şç ler   st hdam etmek
                 veya   lg l   santrallerdek   faal yet   düşürmek  veya  söz  konusu  santrallerdek   üret m   durdurmak  zorunda
                 kalab lecekt r.  Böyle  b r  durumda  Ş rket,   şç ler n  yer ne  zamanında  ve  uygun  koşullarla  yen    şç ler
                 sağlayamayab l r. Bu durumlardan her b r , Ş rket’ n faal yet , mal  durumu ve faal yet sonuçlarını öneml
                 ölçüde olumsuz etk leyeb l r.
                 Ş rket, çalışanları ve send kalarıyla  y   l şk ler sürdürme gayret nded r. Buna karşılık Ş rket’ n bu durumun
                 sürekl l ğ n   sağlayab leceğ ,   ş  durdurma  eylemler   ve  send kalaşma  çabalarından  etk lenmeyeceğ   veya
                 send kayla Ş rket  ç n tatm n ed c  koşullara dayanan yen  toplu  ş sözleşmeler  yapılacağı konularında garant
                 ver lememekted r. Buna ek olarak,  mzalanacak yen  toplu  ş sözleşmeler , beraber nde öneml  maaş zamları,
                 yan hak ve faydalar veya ek ödeme g b  Ş rket  ç n elver şs z veya daha katı hükümler  çereb l r. Bu durum
                 Ş rket’ n   lave   şgücü  mal yetler ne  maruz  kalmasını  gerekt reb l r.  Ş rket,  çalışanlarının  maaş  zammı
                 talepler yle  veya  d ğer  tür  uyuşmazlıklarla  karşı  karşıya  kalab l r.  Buna  ek  olarak,  d ğer  santrallerdek
                 çalışanlar,  b r  send kaya  katılmak   steyeb l r.  Bu  tür   şç   sorunları,  send kalarla  müzakereler  ve  ayrıca
                 gelecektek   ş uyuşmazlıkları, Ş rket’ n faal yet , mal  durumu ve faal yet sonuçlarını öneml  ölçüde olumsuz
                 etk leyeb l r.
                 15. Ş rket, verg   mevzuatındak   veya  uygulamadak   değ ş kl kler,  verg   oranlarındak   artışlar  veya  verg
                 denet mler nden olumsuz etk leneb l r.
                 Ş rket’ n f  l  verg  oranı, verg  kanunlarındak  veya bunların yorumlanmasındak  değ ş kl klerden veya Ş rket
                 yönet m n n ertelenm ş verg  varlıklarını kullanab lme kab l yet ndek  değ ş kl klerden etk leneb lmekted r.
                 Ş rket  aynı  zamanda  uygulamaya  konulan  yen   verg ler  veya  geçerl   verg   oranlarındak   artışlara  maruz
                 kalab lmekted r.

                 İşbu  İzahname  tar h    t barıyla,  kurumlar  verg s   oranı  %20’d r.  Buna  karşılık  kurumlar  verg s   oranının
                 sonradan artmayacağı konusunda herhang  b r garant  bulunmamaktadır. Ş rket’ n herhang  b r mal  yıldak
                 f  l  verg  oranını oluşturan faktörler, sonrak  mal  yıl veya yıllar  ç n geçerl  olmayab l r. Gelecek dönemlerde
                 Ş rket’ n f  l  verg  oranındak  b r artış, Ş rket’ n faal yetler , mal  durumu ve beklent ler  üzer nde öneml
                 derecede olumsuz etk ye yol açab l r.
                 Ş rket, aynı zamanda kend s n  ek verg  yükümlülükler ne ve mal yetler ne maruz bırakab lecek olan verg
                 denet mler ne tab  tutulab l r. Kurumsal yeniden yapılanma neticesinde Şirket ile birleşen bağlı ortaklıklardan
                 Fırat’a 17 Ocak 2020 tarihinde, Düzce Aksu’ya 4 Şubat 2020 tarihinde ve Göktaş HES’e 7 Ocak 2020 tarihinde
                 vergi incelemeleri başlatılmış olup ilgili incelemeler henüz devam etmektedir. Bu denetimler yukarıda sayılan
                 şirketlerin 2018 yılında gerçekleştirilen uygulamalarına/işlemlerine ilişkin özel amaçlı incelemeler değil; genel
                 amaçlı ve tam kapsamlı incelemelerdir. Verg  da reler  tarafından yapılan denet mler, Ş rket’ n faal yetler n
                 ve mal  durumunu öneml  ölçüde olumsuz etk leyeb l r.







                                                                                                           43
   38   39   40   41   42   43   44   45   46   47   48