Page 43 - Izahname
P. 43
söz konusu b lg b r k m ne ver len önem uyarınca çalışanların Ş rket bünyes nde kalması ç n başarı
hedefler ne sah pt r. Ancak Ş rket’ n ç nde bulunduğu sektörde, Ş rket’ nk g b büyük b r organ zasyonu etk n
b r şek lde yöneteb lecek üst düzey yönet c ler n yanı sıra, tekn k uzmanlığa veya sektör uzmanlığına sah p
n tel kl çalışanların st hdamı konusunda c dd b r rekabet söz konusudur. K l t personel n özell kle rak p
f rmalarca st hdam ed lmes veya k l t personel ve n tel kl çalışanların şe alınamaması, mot ve ed lememes
ve muhafaza ed lememes (özell kle Ş rket’ n faal yetler n n gen şlet lmes ç n gereken durumlarda), Ş rket’ n
b lg b r k m ve l derl k kab l yetler n n kaybına neden olab l r. Bu nedenle Ş rket’ n mevcut santraller n
şletme veya faal yetler n gen şletme kab l yet n olumsuz etk leyeb l r. Bu durumlardan her b r , Ş rket’ n
faal yet , mal durumu ve faal yet sonuçlarını öneml ölçüde olumsuz etk leyeb l r.
14. Ş rket santraller nde çalışan şç ler n send kalarca tems l ed lmes , Ş rket’ n st hdama l şk n
masraflarını arttırab l r. İş yavaşlatma eylemler n n sayısının artması Ş rket’ n faal yetler n olumsuz
etk leyeb l r.
Ş rket’ n faal yetler , çalışanlarının santraller şletmes ne bağlıdır. 31 Aralık 2020 tar h t barıyla Ş rket’ n
Adıgüzel HES ve Kemer HES’te çalışan 31 şç , toplu ş sözleşmes kapsamında Türk ye Enerj , Su ve Gaz
İşç ler Send kası (“TESİŞ”) tarafından tems l ed lmekted r. Elektr k üret m sektöründe çalışan şç ler n
kanun grev yapmaları yasaklanmış olmasına rağmen, bunu düzenleyen kanunun yürürlükte kalmaya devam
edeceğ n n b r garant s bulunmamaktadır. Ş rket çalışanlarının herhang b r ş durdurma, yavaşlatma veya
d ğer türlerdek eylemlere katılmaları durumunda Ş rket, bu çalışanların yer ne geçecek şç ler st hdam etmek
veya lg l santrallerdek faal yet düşürmek veya söz konusu santrallerdek üret m durdurmak zorunda
kalab lecekt r. Böyle b r durumda Ş rket, şç ler n yer ne zamanında ve uygun koşullarla yen şç ler
sağlayamayab l r. Bu durumlardan her b r , Ş rket’ n faal yet , mal durumu ve faal yet sonuçlarını öneml
ölçüde olumsuz etk leyeb l r.
Ş rket, çalışanları ve send kalarıyla y l şk ler sürdürme gayret nded r. Buna karşılık Ş rket’ n bu durumun
sürekl l ğ n sağlayab leceğ , ş durdurma eylemler ve send kalaşma çabalarından etk lenmeyeceğ veya
send kayla Ş rket ç n tatm n ed c koşullara dayanan yen toplu ş sözleşmeler yapılacağı konularında garant
ver lememekted r. Buna ek olarak, mzalanacak yen toplu ş sözleşmeler , beraber nde öneml maaş zamları,
yan hak ve faydalar veya ek ödeme g b Ş rket ç n elver şs z veya daha katı hükümler çereb l r. Bu durum
Ş rket’ n lave şgücü mal yetler ne maruz kalmasını gerekt reb l r. Ş rket, çalışanlarının maaş zammı
talepler yle veya d ğer tür uyuşmazlıklarla karşı karşıya kalab l r. Buna ek olarak, d ğer santrallerdek
çalışanlar, b r send kaya katılmak steyeb l r. Bu tür şç sorunları, send kalarla müzakereler ve ayrıca
gelecektek ş uyuşmazlıkları, Ş rket’ n faal yet , mal durumu ve faal yet sonuçlarını öneml ölçüde olumsuz
etk leyeb l r.
15. Ş rket, verg mevzuatındak veya uygulamadak değ ş kl kler, verg oranlarındak artışlar veya verg
denet mler nden olumsuz etk leneb l r.
Ş rket’ n f l verg oranı, verg kanunlarındak veya bunların yorumlanmasındak değ ş kl klerden veya Ş rket
yönet m n n ertelenm ş verg varlıklarını kullanab lme kab l yet ndek değ ş kl klerden etk leneb lmekted r.
Ş rket aynı zamanda uygulamaya konulan yen verg ler veya geçerl verg oranlarındak artışlara maruz
kalab lmekted r.
İşbu İzahname tar h t barıyla, kurumlar verg s oranı %20’d r. Buna karşılık kurumlar verg s oranının
sonradan artmayacağı konusunda herhang b r garant bulunmamaktadır. Ş rket’ n herhang b r mal yıldak
f l verg oranını oluşturan faktörler, sonrak mal yıl veya yıllar ç n geçerl olmayab l r. Gelecek dönemlerde
Ş rket’ n f l verg oranındak b r artış, Ş rket’ n faal yetler , mal durumu ve beklent ler üzer nde öneml
derecede olumsuz etk ye yol açab l r.
Ş rket, aynı zamanda kend s n ek verg yükümlülükler ne ve mal yetler ne maruz bırakab lecek olan verg
denet mler ne tab tutulab l r. Kurumsal yeniden yapılanma neticesinde Şirket ile birleşen bağlı ortaklıklardan
Fırat’a 17 Ocak 2020 tarihinde, Düzce Aksu’ya 4 Şubat 2020 tarihinde ve Göktaş HES’e 7 Ocak 2020 tarihinde
vergi incelemeleri başlatılmış olup ilgili incelemeler henüz devam etmektedir. Bu denetimler yukarıda sayılan
şirketlerin 2018 yılında gerçekleştirilen uygulamalarına/işlemlerine ilişkin özel amaçlı incelemeler değil; genel
amaçlı ve tam kapsamlı incelemelerdir. Verg da reler tarafından yapılan denet mler, Ş rket’ n faal yetler n
ve mal durumunu öneml ölçüde olumsuz etk leyeb l r.
43