Page 41 - Izahname
P. 41
üç ay boyunca elektr k üretememes neden yle yaklaşık 63 m lyon TL tutarında satış gel r kaybı yaşamıştır.
Ş rket’ n Göktaş Kazasıyla lg l olarak maruz kaldığı toplam gel r kaybı ve yatırım mal yet 69 m lyon TL’d r.
Göktaş Kazası le lg l s gorta ekspert z sürec tamamlanmıştır. Ş rket, kapsamlı b r s gorta pol çes ne sah p
olmasına rağmen, s gorta tem natı kapsamında Ş rket’e ödenmes gereken s gorta tazm nat tutarı 5,1 m lyon
ABD Doları (yaklaşık 38,5 m lyon TL) olarak hesaplanmıştır. Bu tutarın 4,5 m lyon ABD Dolarlık kısmı Ş rket
hesaplarına ödenm ş durumdadır. S gortadan alınacak tutar sonrasında, Göktaş Kazası neden yle ortaya çıkan
mal yet n 23,6 m lyon TL’l k kısmının Ş rket’ n üzer nde kalacağı tahm n ed lmekted r. Ş rket’ n Koyulh sar
kazasıyla lg l olarak maruz kaldığı toplam masraf yaklaşık 0,7 m lyon TL tutarındadır. Ş rket, Koyulh sar
HES’te 7 ay süreyle elektr k üretememes neden yle yaklaşık 56 m lyon TL tutarında satış gel r kaybı
yaşamıştır.
Buna benzer herhang b r olayın meydana gelmes , araştırma, onarım, zararların g der lmes , çevren n
tem zlenmes , dar yaptırımlar, para cezaları ve faal yetler n durdurulması Ş rket’ n gel r kaybına yol açab l r.
Meydana gelen zararlara l şk n yasal talepler, adl veya dar tak batlara yol açarak Ş rket’ n sorumluğunun
doğmasına veya t barının zedelenmes ne neden olab l r. Yukarıda açıklanan sorunlardan herhang b r ,
Ş rket’ n faal yet , mal durumu ve faal yet sonuçlarını öneml ölçüde olumsuz etk leyeb l r.
Buna ek olarak, Ş rket’ n s gorta yaptırması, tedar kç ler nden taahhütler alması ve yüklen c lerden bel rl
performans düzeyler n karşılamalarını talep etmes ne karşılık; lg l s gorta, taahhüt veya performans
garant ler nden elde ed len tem natın, Ş rket’ n maruz kaldığı gel r kaybını, zararları, tazm nat ödemeler n ve
f nansman mal yetler ndek artışı karşılamak ç n yeterl olmayab l r. Ş rket, zaman zaman yeterl s gorta
tem natına sah p olamayab leceğ öneml sorumluluklara maruz kalab lecekt r. S gortanın karşılamadığı tüm
kayıp ve zararlar, Ş rket’ n faal yetler , mal durumu ve faal yet sonuçlarını öneml ölçüde olumsuz
etk leyeb l r.
9. Ş rket’ n mevcut s gorta pol çeler , tüm potans yel zararları karşılama noktasında yeterl olmayab l r.
B r kaza veya hasar durumunda veya başkaca b r şek lde oluşab lecek tüm r skler kapsayacak şek lde
s gorta yaptırılması mümkün değ ld r.
Ş rket, all-r sk s gortası, kapsamlı mak ne s gortası (mekan k arıza, depremler, ş kes nt s , kar kaybı g b
unsurlardan kaynaklanan zararları kapsayan), üçüncü şahıs mesul yet s gortası, şveren sorumluluk s gortası,
terör s gortası ve yönet c sorumluluk s gortası dah l olmak üzere, varlıkları ç n gerekl olan tüm s gortaları
yaptırmaktadır. Buna ek olarak, Ş rket tedar kç ler nden taahhütler almakta ve yüklen c lerden bel rl
performans düzeyler n karşılamalarını talep etmekted r. Buna rağmen Ş rket yeterl s gorta kapsamını elde
edemeyeb l r. Bu durum, p yasa koşullarından veya Ş rket’ n s gorta tazm nat taleb geçm ş nden
kaynaklanab l r. Ş rket, Göktaş Kazası’nda katlandığı zararlarından sadece 5,1 m lyon ABD Dolarındak
kısmını s gorta ş rket nden ger alab lecekt r. Bu tutarın 4,5 m lyon ABD Dolarlık kısmı Ş rket hesaplarına
ödenm ş durumdadır. Öte yandan, Koyulh sar Kazası ç n s gortadan herhang b r tazm nat alınması
beklenmemekted r.
Buna ek olarak, ödenecek s gorta pr mler n n artması hal nde Ş rket, s gorta kapsamının mevcut hal yle
geçerl l ğ n koruyamayab l r veya Ş rket, mevcut durumu muhafaza edeb lmek ç n öneml derecede yüksek
b r mal yete katlanmak zorunda kalab l r. S gorta pr mler ndek b r artış, Ş rket’ n faal yet , mal durumu,
faal yet sonuçları, gelecektek büyüme beklent ler ve ayrıca yatırımcılara sağlanacak get r üzer nde esaslı
olumsuz etk ye yol açab l r.
Ş rket’ n doğrudan zararına ek olarak, Ş rket’ n herhang b r kaza veya hasar neden yle taraf olduğu
anlaşmaları feshetmes gerekt ğ takd rde, Ş rket’ n lg l anlaşmaların karşı taraflarına karşı sorumluluğu
doğab l r.
S gortalanmamış veya s gortalaların kapsamını aşan zarar veya sorumlulukların meydana gelmes , Ş rket’ n
t barına zarar vereb l r ve öneml ölçüde üret m kapas tes kaybına neden olab l r. Bu durum, Ş rket’ n
faal yet , mal durumu ve faal yet sonuçları üzer nde esas olumsuz etk ye yol açab l r.
10. Ş rket’ n faal yet , büyük ölçüde b lg teknoloj ler altyapısına bağlıdır. Ş rket’ n b lg teknoloj ler s stem
ve ağlarındak gec kmeler, kes nt ler veya bu s stem ve ağlara yapılab lecek s ber-saldırılar Ş rket’ n
faal yetler n olumsuz yönde etk leyeb l r.
Ş rket’ n b lg teknoloj ler altyapısının etk n ve kes nt s z çalışması Ş rket faal yetler açısından çok öneml d r.
Ş rket’ n santraller büyük ölçüde otomat ze olup, s stem ve ağlar zaman zaman arıza ve kes nt lere maruz
kalab lmekted r. Kes nt ye sebep olab lecek unsurlar, s stem güncellemeler ndek sorunlar, doğal afetler, s ber
41