Page 41 - Izahname
P. 41

üç ay boyunca elektr k üretememes  neden yle yaklaşık 63 m lyon TL tutarında satış gel r  kaybı yaşamıştır.
                 Ş rket’ n Göktaş Kazasıyla  lg l  olarak maruz kaldığı toplam gel r kaybı ve yatırım mal yet  69 m lyon TL’d r.
                 Göktaş Kazası  le  lg l  s gorta ekspert z sürec  tamamlanmıştır. Ş rket, kapsamlı b r s gorta pol çes ne sah p
                 olmasına rağmen, s gorta tem natı kapsamında Ş rket’e ödenmes  gereken s gorta tazm nat tutarı 5,1 m lyon
                 ABD Doları (yaklaşık 38,5 m lyon TL) olarak hesaplanmıştır. Bu tutarın 4,5 m lyon ABD Dolarlık kısmı Ş rket
                 hesaplarına ödenm ş durumdadır. S gortadan alınacak tutar sonrasında, Göktaş Kazası neden yle ortaya çıkan
                 mal yet n 23,6 m lyon TL’l k kısmının Ş rket’ n üzer nde kalacağı tahm n ed lmekted r. Ş rket’ n Koyulh sar
                 kazasıyla  lg l  olarak maruz kaldığı toplam masraf yaklaşık 0,7 m lyon TL tutarındadır. Ş rket, Koyulh sar
                 HES’te  7  ay  süreyle  elektr k  üretememes   neden yle  yaklaşık  56  m lyon  TL  tutarında  satış  gel r   kaybı
                 yaşamıştır.
                 Buna  benzer  herhang   b r  olayın  meydana  gelmes ,  araştırma,  onarım,  zararların  g der lmes ,  çevren n
                 tem zlenmes ,  dar  yaptırımlar, para cezaları ve faal yetler n durdurulması Ş rket’ n gel r kaybına yol açab l r.
                 Meydana gelen zararlara  l şk n yasal talepler, adl  veya  dar  tak batlara yol açarak Ş rket’ n sorumluğunun
                 doğmasına  veya   t barının  zedelenmes ne  neden  olab l r.  Yukarıda  açıklanan  sorunlardan  herhang   b r ,
                 Ş rket’ n faal yet , mal  durumu ve faal yet sonuçlarını öneml  ölçüde olumsuz etk leyeb l r.
                 Buna ek olarak, Ş rket’ n s gorta yaptırması, tedar kç ler nden taahhütler alması ve yüklen c lerden  bel rl
                 performans  düzeyler n   karşılamalarını  talep  etmes ne  karşılık;   lg l   s gorta,  taahhüt  veya  performans
                 garant ler nden elde ed len tem natın, Ş rket’ n maruz kaldığı gel r kaybını, zararları, tazm nat ödemeler n  ve
                 f nansman mal yetler ndek   artışı  karşılamak   ç n  yeterl   olmayab l r.  Ş rket,  zaman  zaman  yeterl   s gorta
                 tem natına sah p olamayab leceğ  öneml  sorumluluklara maruz kalab lecekt r. S gortanın karşılamadığı tüm
                 kayıp  ve  zararlar,  Ş rket’ n  faal yetler ,  mal   durumu  ve  faal yet  sonuçlarını  öneml   ölçüde  olumsuz
                 etk leyeb l r.
                 9.  Ş rket’ n mevcut s gorta pol çeler , tüm potans yel zararları karşılama noktasında yeterl  olmayab l r.
                 B r kaza veya hasar durumunda veya başkaca b r şek lde oluşab lecek tüm  r skler  kapsayacak şek lde
                 s gorta yaptırılması mümkün değ ld r.
                 Ş rket,  all-r sk s gortası,  kapsamlı mak ne s gortası  (mekan k  arıza, depremler,   ş  kes nt s ,  kar  kaybı  g b
                 unsurlardan kaynaklanan zararları kapsayan), üçüncü şahıs mesul yet s gortası,  şveren sorumluluk s gortası,
                 terör s gortası ve yönet c  sorumluluk s gortası dah l olmak üzere, varlıkları  ç n gerekl  olan tüm s gortaları
                 yaptırmaktadır.  Buna  ek  olarak,  Ş rket  tedar kç ler nden  taahhütler  almakta  ve  yüklen c lerden  bel rl
                 performans düzeyler n  karşılamalarını talep etmekted r. Buna rağmen Ş rket yeterl  s gorta kapsamını elde
                 edemeyeb l r.  Bu  durum,  p yasa  koşullarından  veya  Ş rket’ n  s gorta  tazm nat  taleb   geçm ş nden
                 kaynaklanab l r.  Ş rket,  Göktaş  Kazası’nda  katlandığı  zararlarından  sadece  5,1  m lyon ABD  Dolarındak
                 kısmını s gorta ş rket nden ger  alab lecekt r. Bu tutarın 4,5 m lyon ABD Dolarlık kısmı Ş rket hesaplarına
                 ödenm ş  durumdadır.  Öte  yandan,  Koyulh sar  Kazası   ç n  s gortadan  herhang   b r  tazm nat  alınması
                 beklenmemekted r.
                 Buna  ek  olarak,  ödenecek  s gorta  pr mler n n  artması  hal nde  Ş rket,  s gorta  kapsamının  mevcut  hal yle
                 geçerl l ğ n  koruyamayab l r veya Ş rket, mevcut durumu muhafaza edeb lmek  ç n öneml  derecede yüksek
                 b r mal yete katlanmak zorunda kalab l r.  S gorta  pr mler ndek  b r artış, Ş rket’ n faal yet ,  mal  durumu,
                 faal yet sonuçları, gelecektek  büyüme beklent ler  ve ayrıca yatırımcılara sağlanacak get r  üzer nde esaslı
                 olumsuz etk ye yol açab l r.

                 Ş rket’ n  doğrudan  zararına  ek  olarak,  Ş rket’ n  herhang   b r  kaza  veya  hasar  neden yle  taraf  olduğu
                 anlaşmaları  feshetmes   gerekt ğ   takd rde,  Ş rket’ n   lg l   anlaşmaların  karşı  taraflarına  karşı  sorumluluğu
                 doğab l r.
                 S gortalanmamış veya s gortalaların kapsamını aşan zarar veya sorumlulukların meydana gelmes , Ş rket’ n
                  t barına  zarar  vereb l r  ve  öneml   ölçüde  üret m  kapas tes   kaybına  neden  olab l r.  Bu  durum,  Ş rket’ n
                 faal yet , mal  durumu ve faal yet sonuçları üzer nde esas olumsuz etk ye yol açab l r.
                 10. Ş rket’ n faal yet , büyük ölçüde b lg  teknoloj ler  altyapısına bağlıdır. Ş rket’ n b lg  teknoloj ler  s stem
                 ve  ağlarındak   gec kmeler,  kes nt ler  veya  bu  s stem  ve  ağlara  yapılab lecek  s ber-saldırılar  Ş rket’ n
                 faal yetler n  olumsuz yönde etk leyeb l r.

                 Ş rket’ n b lg  teknoloj ler  altyapısının etk n ve kes nt s z çalışması Ş rket faal yetler  açısından çok öneml d r.
                 Ş rket’ n santraller  büyük ölçüde otomat ze olup, s stem ve ağlar zaman zaman arıza ve kes nt lere maruz
                 kalab lmekted r. Kes nt ye sebep olab lecek unsurlar, s stem güncellemeler ndek  sorunlar, doğal afetler, s ber



                                                                                                           41
   36   37   38   39   40   41   42   43   44   45   46